Päris Rannap
K0pole sobiv alla 0-aastastele
MS12Mitte soovitatav alla 12-aastastele.
PEREPerefilm.

Päris Rannap

2021 82m Dokumentaal, portreefilm HD Sterotek Film

  • Audio: eesti keeles
    Subtiitrid: inglise keeles

Film portreteerib populaarset heliloojat ja pianisti, Rein Rannapit. Tema panus Eesti muusikasse on hindamatu, kuid seejuures on tegemist väga keerulise ja vastuolulise isiksusega, kes tihtipeale lauljate ja muusikute kannatuse proovile paneb. Arvukates telesaadetes on vaataja kohtunud just sellise Rannapiga, millisena ta ennast parajasti näidata soovib. Tal on suurepärane võime tõmmata ette mask ja esitada intervjuudes hoolikalt läbikomponeeritud teksti. Kui kaamerad filmivad, läheb Rein oma rolli. Ka valmivast dokumentaalist oli tal oma nägemus, mis oli küll vastuolus filmi tegijate omaga. Neid paelus ennekõike maestro persoonina - vaadata maski taha ja näidata päris Rannapit ning aidata mõista, miks ta on kujunenud just selliseks isiksuseks.

Sama meeskond on varasemalt teinud dokumentaalid „Ott Tänak - The Movie“ ning „Eesti muld ja Eesti Ruja“.

  • Osalised
    • Rein Rannap
    • Eve Aus
    • Heino Rannap
    • Kaur Rannap
    • Pärt-Eo Rannap
    • Ikevald Rannap
    • Jüri Alperten
    • Maarja-Liis Ilus
    • Ivo Linna
    • Tõnis Mägi
    • Lisete Velt
  • Produtsent
    • Eero Nõgene
  • Kaasprodutsent
    • Aleksander Ots
  • Režissöörid
    • Aleksander Ots
    • Kaidi Klein
  • Stsenarist-toimetaja
    • Kaidi Klein
  • Operaatorid
    • Margus Malm / Tauno Sirel / Mattias Veermets / Janar Volmer / Madis Reimund
  • Helirežissöör
    • Dmitry Natalevich
  • Montaažirežissöörid
    • Tarvo Mölder
    • Hermes Brambat
  • Monteerija
    • Kaarel Kokamägi
  • Värvimääraja
    • Tauno Sirel
  • Helioperaatorid
    • Rein Fuks / Indrek Ulst / Ergo Teekivi / Gert Mäll / Aleksandra Koel
  • Taustahääl
    • Andres Ots

“PÄRIS RANNAP” VAATAB MAESTRO MASKI TAHA

Filmi autoreid Kaidi Kleini ja Aleksander Otsa paelus ennekõike maestro persoonina - vaadata maski taha ja näidata päris Rannapit ning aidata mõista, miks ta on kujunenud just selliseks isiksuseks.

„Me ei näinud filmi tegemisel mõtet, kui ei saa teda näidata sellisena nagu ta on siis, kui kaamerad ei käi. Ta nõustus. Tundes vaid muret, et kuidas ikkagi saavutada seda, et filmilindile jääks päris tema. Tal on nii sisse kodeeritud, et kui kaamerad filmivad, läheb ta oma rolli. Seda rolli võib ta etendada aga väga värvikalt. Seda oli hästi näha, kui dokumentaali „Eesti muld ja Eesti Ruja“ jaoks filmisime nö kärbsena seinal Ruja prooviperioodi,” kommenteeris Klein.

Sama meeskond Sterotek Filmis on muuhulgas varem teinud kaks dokumentaali, mis kajastavad Rannapi loomingulist tegevust. 2017 valmis „Ruja - Keelatud!“,  kus põimuvad Rannapi meenutused Ruja algusaastatest ja varajaste laulude salvestusprotsess. Sellele järgnes  film „Eesti muld ja Eesti Ruja“ 2017. aastal toimunud suurejooneliest Ruja taasühinemiskonserdist.

„Täiesti õigustatult võib tekkida küsimus, et miks jälle Rannap? Aga meil vist tekkis omamoodi hasart tabada Reinu ilma talle tavapäraseks saanud maskita ning pakkuda vaatajatele võimalus kordki näha seda päris Rannapit seal taga. Tänu eelnevale koostööle Rein meile neid võimalusi ka andis. Kuigi, kogu austuse juures maestro vastu, võin öelda, et lihtsaks ta meile seda ülesannet ei teinud. Oleme Reinuga ikka väga tuliseid ja emotsionaalseid maadlusmatše pidanud, ent tulemus on kogu seda valu ja vaeva igati väärt,“ ütles filmi kaasautor Aleksander Ots.

KRIITIKUD FILMIST

“Portreefilm Rein Rannapist on omanäoline ja tõeliselt hoogne ekskurss maestro eluolu tagatubadesse.” - Kaspar Viilup, ERR kultuuriportaal  

https://kultuur.err.ee/1608403544/kaspar-viilupi-poffi-paevik-paris-rannap-on-ullatavalt-sartsakas-ja-julge

"Dokumentaalfilm „Päris Rannap“ annab hea ülevaate Rein Rannapi elutööst, olles samal ajal intrigeeriv." - Silver Õun, Sirp  

https://www.sirp.ee/s1-artiklid/film/siin-ja-sealpool-fassaadi/

“Humoorika doki asemel võib «Päris Rannapi» näol tegemist olla hoopis õudusfilmiga püüdlikust pojast, kes tahab kõigest väest olla oma ema meele järele, aga pole seda ema surmatunnini ja sealt edasigi. Küllap läheb palju lapsevanemaid kinost koju tõdemusega, et oma järelkasvu võiks sagedamini tunnustada. - Jaanus Noormets, Postimees https://kultuur.postimees.ee/7394511/oudusfilm-rein-rannapist

“Film tekitab kohati isegi tunde, et tahaks ka ise olla vähe imelikum. Nunnult on sisse toodud ka autorite kohatine täielik peataolek, kui Rannap hakkab ise filmi tegema ja oma elu lavastama.” - filmikriitik Tristan Priimägi

“Eesti film teeb Ridley Scottile ära!” -Hendrik Alla, Postimees

https://kultuur.postimees.ee/7396692/filmisaade-eesti-film-teeb-ridley-scottile-ara

"Lõppude lõpuks on meile kõigile omane näidata end teistele vaid valitud küljest. Arvan, et see on see, miks „Päris Rannap“ vaatajaid kõnetab. Järk-järgult hakkab välise fassaadi tagant paistma inimene nagu iga teinegi. Seejuures on filmitegijad väga empaatilised ja lubavad episoodis, kus Rannap oma elu ise lavastama hakkab, välja paista ka enda peataolekul. Nad ei naera tegelase üle, vaid temaga koos. Nii ka vaataja." - Silver Õun, Sirp

FILMIST VÄLJA JÄÄNUD STSEENID

EMA PÄEVIKUD: Filmi üks võimsamaid läbivaid liine on Rein Rannapi ema päevikud. Film on hea näide sellest, kuidas me kõik tuleme oma lapsepõlvest. Rannapi perfektsionismi ja maksimalismi tagamaid tuleb just otsida lapsena puudu jäänud tunnustusest. See osa filmist on saanud ka vaatajatelt kõige enam vastukaja. Päevikutes nähakse ka õppematerjali lastevanematele. Sest tihtipeale just sarnasest lapsepõlvest tulevad inimesed, kes terve elu otsivad oma vanematelt tunnustust ja neist on saanud perfektsionistid, kes pole kunagi lõplikult rahul.

INTERVJUU LAVASTAMINE: Samasuguse  põhjalikkusega nagu Rein teeb oma muusikalisi projekte, valmistub ta ka intervjuudeks. Tihtipeale lavastab ta end ise kaamera ees salvestuse käigus, et vastus küsimusele saaks ikka paremini välja öeldud. Sterotek Film oli juba varem teinud doki „Eesti muld ja Eesti Ruja“, mille jaoks intervjuu filmimine Reinuga võttis aega mitu tundi. Kuna kaamera koguaeg käis, siis nüüd sooviti seda materjali kasutada uues portreefilmis. Filmist jäi see stseen küll välja, aga Rein Rannap on andnud tegijatele loa, et nad võivad selle siiski avaldada.

ENNE KLASSIKARAADIO KONSTERTI: Rein õpetab režissöör Tarvo Mölderile, kuidas võiks kaamerad kontserdi filmimiseks paigutada.

JÕE ÄÄRES: Rein lavastab ise filmi jaoks, kus ta peaks kõndima. Ja parte tahaks ka. :)


FILMI ESILINASTUS PÖFF-IL 15.11.2021


 

 

HD Film

Filmi kvaliteet sõltub raudvara- ja interneti kiirusest.

Treilerid

Treiler 1

See veebileht kasutab küpsiseid, et pakkuda Sulle teenuseid, personaliseerida veebilehe sisu ja analüüsida liiklust veebilehel.
Jätkates veebilehe kasutamist, nõustud küpsistega.
Loe Veel

NÕUSTUN